Kijk in onderstaande lijst met de veelgestelde vragen om het antwoord te vinden op jouw vraag. Wordt deze niet beantwoord dan kun je een mail sturen naar repaircafeschiebroek@gmail.com
In het Repair Café kun je terecht met elektrische apparaten, textiel, meubels, serviesgoed, gebruiksvoorwerpen, speelgoed etc. Alles wat kapot is en wat je zelf per fiets of bus naar het Repair Café kunt vervoeren (dus geen koelkasten, vrieskisten, (af)wasmachines, fietsen en dergelijke), is welkom en maakt kans op een geslaagde reparatie. Wil je zeker weten dat er voor jouw kapotte voorwerp een reparateur met specifieke kennis aanwezig is, neem dan contact op met de organisatoren van het Repair Café. Of vul het invulformulier in (zie webpagina: Hoe werkt het?).
De meeste spullen worden met succes gerepareerd, maar we kunnen niets garanderen. Na een succesvolle reparatie kunnen we je ook geen garantie bieden. Je kunt dus de pech hebben dat iets niet of slechts gedeeltelijk gerepareerd kan worden, of dat het kort na de reparatie weer kapot gaat.
Wil je vooraf zeker weten of er op de dag van jouw bezoek een reparateur met specifieke kennis aanwezig zal zijn, neem dan contact op met de organisatoren van het Repair Café of vul het invulformulier in (zie webpagina: Hoe werkt het?).
We helpen je gratis, maar stellen een vrijwillige bijdrage zeer op prijs. Daar kunnen we dan weer benodigdheden voor het Repair Café van kopen, zoals gereedschap en lijm. Verder vragen we een kleine vergoeding voor onderdelen die we op voorraad hebben, zoals zekeringen, schakelaars, lampjes, batterijen (als blijkt dat die vervangen moeten worden). Sommige onderdelen moet je zelf in de winkel of via internet kopen.
Op www.repaircaferotterdamnoord.nl/agenda vind je andere locaties in de regio met hun openingsgegevens. Tijdens feestdagen kunnen de openingstijden afwijken!
Nee, Repair Cafés zijn niet dagelijks open. Het zijn buurtbijeenkomsten die alleen op bepaalde dagen en tijden worden georganiseerd. Kom je op andere momenten langs, dan zul je ter plaatse geen reparateurs aantreffen.
Nee, voor een bezoek aan Repair Café Schiebroek hoef je je niet aan te melden. Je kunt ook geen tijdstip afspreken voor de reparatie van jouw artikel (zie ook de vraag hieronder).
Over wachttijden en reparatietijden valt niets te zeggen. Als er weinig bezoekers zijn en redelijk veel reparateurs, ben je snel aan de beurt. Maar het kan ook gebeuren dat je een half uur of langer op je beurt wacht. Je kunt de tijd doden door een babbeltje te maken met andere wachtenden, eventueel met een kopje koffie erbij. Of neem iets te lezen mee. Of kijk wat er allemaal in het Repair Café gebeurt.
En wat de duur van de reparaties betreft: het ene defect is in een paar tellen gevonden en bijna net zo snel verholpen.
Soms duurt het openmaken van een (elektrisch) apparaat alleen al een half uur. In een ander geval kost het de reparateurs misschien wel 20 minuten om de oorzaak van het probleem te vinden en moet het echte repareren nog beginnen.
Kortom, als je weinig tijd hebt, kun je beter een andere dag kiezen voor een bezoek aan het Repair Café.
Nee, het is de bedoeling dat je samen met de reparateurs aan de slag gaat met jouw artikel. Dan ervaar je hoe je een reparatie aanpakt. Bovendien heeft de reparateur misschien vragen aan jou tijdens de reparatie, bijvoorbeeld over het gebruik van het artikel.
Artikelen die uiteindelijk niet gerepareerd kunnen worden, moet je weer meenemen. Het Repair Café voert geen spullen af.
Misschien wel. Stuur ons een mail dan kunnen we dit bespreken. repaircafeschiebroek@gmail.com.
Alle reparateurs gaan voorzichtig met je spullen om. Toch bestaat er een kans dat er iets stuk gaat. Het Repair Café is hiervoor niet aansprakelijk. Door gebruik te maken van de diensten van het Repair Café ga je akkoord met de huisregels.
Nee, het Repair Café is geen klussendienst, maar een ontmoetingsplaats waar mensen gezamenlijk hun spullen kunnen repareren. Je zou via de website nlvoorelkaar.nl een handige vrijwilliger kunnen zoeken voor reparaties bij jou thuis. Op de website repareer.com heb je de keuze tussen een professional (met commerciële tarieven) of iemand die toevallig handig is en de klus klaart tegen een niet-commercieel tarief of voor een lekkere taart.
We gebruiken cookies om websiteverkeer te analyseren en de ervaring op je website te optimaliseren. Als je het gebruik van cookies accepteert, worden je gegevens gecombineerd met de gegevens van alle andere gebruikers.